Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve TÜYAP Bursa Fuarcılık AŞ tarafından, Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sanayici ve İş Adamları Derneği (BEKSİAD) iş birliğiyle düzenlenen "Bursa Uluslararası Bebe, Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı” Junioshow, geçen hafta tamamlandı. TÜYAP Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde bu yıl ikinci kez düzenlenen fuarda 105 firma, 0-12 yaş arası bebe-çocuk konfeksiyonu sonbahar-kış kreasyonlarını ziyaretçilerin beğenisine sundu. Dünyanın dört bir yanından küresel alıcıları ağırlayan Junioshow, yapılan iş görüşmeleri ile birlikte milyonlarca dolarlık iş bağlantılarına öncülük ederek sektörün ihracatına güç kattı.
İHRACATTA FUARIN ROLÜ
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Türkiye ekonomisinin üretim ve ihracat merkezi Bursa'ya fuarcılık alanında önemli vizyon kazandırdıklarını söyledi. Bursa iş dünyasının küresel arenadaki rekabetçiliğini artırmak ve kenti dünyadaki en önemli fuar merkezlerinden biri yapma hedefiyle çok sayıda projeyi hayata geçirdiklerini belirten İsmail Kuş, “Bebek ve çocuk konfeksiyonu sektörüne yönelik düzenlediğimiz Junioshow, Türkiye’deki en önemli fuarlardan biri haline geldi. Sektörümüzün dünyaya açılmasında ve son yıllarda elde ettiği ihracat başarılarında fuarımızın ve UR-GE projelerimizin çok önemli katkıları var. Bu yıl ikinci, toplamda ise onuncu kez düzenlediğimiz Junioshow, firmalarımızın yeni iş bağlantıları kurmasına öncülük etti. Pandemi koşulları ve yakın coğrafyamızda yaşanan sorunlara rağmen 67 ülkeden yabancı ziyaretçiyi fuarımızda ağırladık. Junioshow, gelecek yıllarda sektörde trendlerin belirlenmesine öncülük ederken, firmaların dış ticaret hedeflerinde de önemli bir yer tutmayı sürdürecek. Sektörümüzün gelişimi adına işbirliği içinde çalıştığımız TÜYAP Bursa ve BEKSİAD ile fuara katılan tüm sektör temsilcilerimize teşekkür ediyorum” dedi.
67 ÜLKEDEN ZİYARETÇİ
Üretimin ve ihracatın destekleyici güçlerinden birisi olan fuarcılık sektörünün marka fuarı Junioshow’u değerlendiren TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Ocak ayından sonra bebe çocuk konfeksiyonu sektörünü ikinci kez TÜYAP Bursa çatısı altında buluşturan fuarın 902’si yurt dışından 67 ülkeden olmak üzere toplamda 11 bin 162 iş insanı tarafından ziyaret edildiğini söyledi. Hedeflerine ulaşan fuarda verilen milyonlarca dolarlık sipariş ile ilgi gördüğünü, yapılan ticaret ile de bölge ve ülke ekonomisine değer kattığının altını çizen Ersözlü, “105 katılımcı firma, sonbahar-kış konseptinde hazırlanan on binlerce modelini yine tek tip özel dekor stantlarda ziyaretçilerin beğenisine sundu. Yoğun tanıtım çalışmaları ile hazırlandığımız Junioshow Fuarı’nda TÜYAP yurt dışı ofislerinin çalışmaları, Ticaret Bakanlığı’nın koordinasyonu ile BTSO’nun UR-GE projeleri kapsamında 67 ülkeden iş insanı, yurt içinden 41 şehirden gelen sektör temsilcileri ticarete ortak oldu. ABD, Almanya, Arnavutluk, Avustralya, Avusturya, Azerbaycan, BAE, Bahreyn, Belarus, Bosna Hersek, Burkina Faso, Bulgaristan, Burundi, Cezayir, Cibuti, Çekya, Danimarka, Fas, Fildişi Sahili, Filistin, Fransa, Gana, Güney Afrika, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, Irak, İngiltere, İran, İsrail, İspanya, İtalya, Kamerun, Kanada, Katar, Kazakistan, Kırgızistan, KKTC, Kosova, Kuveyt, Libya, Litvanya, Lübnan, Macaristan, Kuzey Makedonya, Mısır, Moldova, Nijerya, Özbekistan, Pakistan, Polonya, Romanya, Rusya, Senegal, Sırbistan, Sudan, Suudi Arabistan, Suriye, Tacikistan, Tunus, Türkmenistan, Umman, Ürdün, Yemen ve Yunanistan’dan gelerek fuarımızı ziyaret eden iş insanları ile katılımcı firmalar arasında fuar süresince kurulan iş bağlantıları sektörün üretimine, rekabetine ve ihracatına büyük katkı sağladı” diye konuştu.
SONRAKİ BULUŞMA OCAK’TA
İlhan Ersözlü, önümüzdeki yılın ilk buluşması olacak Junioshow Fuarı’nın 11-14 Ocak 2023 tarihlerinde “ilkbahar-yaz” konsepti ile ziyaretçileriyle buluşacağını belirterek, “Junioshow Fuarı yine dekor stantlarda, yeni pazarlara açılmak ve mevcut pazar paylarını artırmak isteyen firmaların katılım sağlayarak dünyaya açılma hedefleri ile gerçekleşecek” açıklamalarında bulundu.
ALICILAR MEMNUN AYRILDI
BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız, pandemi sonrası ilkini Ocak ayında gerçekleştirdikleri Junioshow Fuarı’nı 2022 yılında ikinci kez başarıyla tamamladıklarını söyledi. Fuarda 100’ü aşkın sektör temsilcisini yurt dışından alıcılarla buluşturduklarını belirten Yıldız, “Hem katılımcı firmalarımızı hem de ziyaretçilerimiz fuardan memnun ayrıldı. Fuarımızın daha iyi bir noktaya taşınması, geleceğe daha emin adımlarla ilerleyebilmesi için fuar alanımızın fiziki imkânlarının geliştirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Dünyanın dört bir yanından alıcıların ziyaret ettiği fuarın daha iyi altyapı ve fiziki imkânlarla düzenlenmesi fuarımızın gücünü ve prestijini artıracaktır” dedi. (Kaynak: BTSO)