bursagorus.com.tr

En Büyük Eksiğimiz Kooperatifçiliktir!

EKONOMİ

Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Senih Yazgan, “Kooperatifçilik Türkiye'nin en büyük eksiğidir. İhracatçı denilen kavram sadece Türkiye'de var. Avrupa'ya veya ABD'ye gittiğinizde ya üretici birlikleri ya da ürün bazlı kooperatifler söz konusudur” dedi.

‘Sürdürülebilir Tarım ve İklim Değişikliği’ ana temasıyla bu yıl 20-22 Ekim tarihleri arasında Antalya Anfaş'ta düzenlenecek Interfresh Eurasia Fuarı'nın tanıtım etkinliği Uludağ İhracatçı Birlikleri’nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’ni (UYMSİB) temsilen Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Senih Yazgan ve ANTEXPO Fuarcılık Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Murat Özer, basın toplantısındaki konuşmalarında, yaş meyve sebze ürünleri, ambalaj, depolama, lojistik, tarım makine ve teknolojileri ürünlerinin sergileneceği Interfresh Eurasia Fuarı hakkında açıklamalarda bulundu.

Basın toplantısını açılışında konuşan UYMSİB Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Senih Yazgan, “Türkiye’nin sektöründe tek fuarı olması nedeniyle önemsediğimiz Interfresh Eurasia, üreticileri, ihracatçıları, kamu ve özel sektörü, sivil toplum kuruluşlarını, akademisyenleri ve sektörün duayenlerini bir araya getirecek. Bu yıl 3. kez düzenlenecek ve ihracat odaklı olan fuar, yurt içi ve yurt dışından davetli konuşmacıların katılacağı Interfresh Eurasia Global Konferansları ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek” dedi.

Fura alım heyetlerinin de katılacağını belirten Yazgan, tarım ürünleri ihracatında çeşitli sebeplerle kaybedilen pazarların yeniden kazanıldığını, tarımsal üretim anlamında verimli bir yıl geçtiğini, Türkiye yaş meyve sebze sektörünün ihracat artışını sürdüreceğini söyledi.

ÜRETİCİ ÖRGÜTLENMESİ

Yazgan, “Kooperatifçilik Türkiye'nin en büyük eksiğidir. İhracatçı denilen kavram sadece Türkiye'de var. Avrupa'ya veya ABD'ye gittiğinizde ya üretici birlikleri ya da ürün bazlı kooperatifler söz konusudur. Üretici birliktelik davranışı sergileyemediği sürece ne üretimi yönetebilir ne de ürünün satışı noktasında mesafe alabiliyor” dedi.

ŞEFTALİDEKİ SORUN

Bursa’da bu yıl şeftali üreticilerinin yaşadığı soruna ilişkin bir örnekle yanıt veren Yazgan, “Bundan 5 yıl önce İngiliz bir market zinciri alımcısı ile karşılaştığımda 'sizin çok güzel bir şeftaliniz vardı, ama biz onu artık yemiyoruz' dedi. Neden? diye sordum. ‘Artık insanlar, çok hızlı bir yaşam moduna girdi. Sabah kalktığında kahvaltısını arabısında giderken yapıyor. Sizin şeftaliniz son derece lezzetli ve sulu ama yerken ellerinize ve yüzünüze bulaşıyor. Her yerde yenmiyor. Siz o aromayı yeni çeşitlerle değiştirmediğiniz için ne yazık ki pazarınız kapandı’ dedi. Bizim üreticimizde şöyle bir alışkanlık var: doğduğu kerpiç evi yıkıp yerine betonarme ev yapıyor ama babasından kalan ağacı kesip pazar istekleri doğrultusunda yenilemiyor. Pazar ve tüketim alışkanlıkları çok hızlı değişiyor. Bizim mutlaka bu değişime hızlı reaksiyon vermemiz gerekir. Aksi takdirde dalında kalacak ürün bugün şeftali yarın başka bir ürün olabilir” ifadelerini kullandı.

ANA TEMA İKLİM

Interfresh Eurasia Fuarı hakkında bilgi veren ANTEXPO Fuarcılık Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Murat Özer de, 20-22 Ekim tarihlerinde Antalya’da yapılacak fuarın bu sene ‘Sürdürülebilir Tarım ve İklim Değişikliği’ ana temasıyla gerçekleştirileceğini söyledi. Özer, “Bilhassa yaş meyve sebze sektöründe tüketiciler gördüklerini ve dokunduklarını almak istiyorlar. Dolayısıyla Avrupa ülkeleri ile Rusya’dakiler ağırlıklı olmak üzere global market zincirleri de tüketiciye sunacakları meyve sebzeyi üretildiği yerinde görmeyi tercih ediyor. Bu anlamda uluslararası nitelikte olan fuarımız yaş meyve sebze ihracatçılarımızı yurt dışından gelecek alım heyetleriyle buluşturacak ve Türk yaş meyve sebzesi Avrupalı ve Rus zincir marketlere görücüye çıkacak” şeklinde konuştu.

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.