bursagorus.com.tr

'İhracat için mücadele etmeliyiz'

EKONOMİ

Bursa’da baklava denince aklan gelen ilk markalardan biri olan ‘Hacı Hasan Oğulları’nın Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Aktaş, ülke ve kent ekonomisi adına ihracatın önemine vurgu yaparak “İhracattan uzak durmamalı ve mücadele etmeliyiz. İhracatta önemli olan işini kaliteli yapmaktır. Mesela şuanda biz müşteri seçiyoruz. Her müşteriye değil, ürünün kalitesine önem verenlerle çalışıyoruz” dedi.

Haber: N. Nuri Yavuz

‘Bursa Food Point’ alım heyeti organizasyonunda stant açan firmalardan biri de Hacı Hasan Oğulları idi. Firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Aktaş, etkinliğe ilişkin Bursa Görüş’e değerlendirmelerde bulundu.

Aktaş, “Bursa Food Point organizasyonu için yurtdışından gelen alım heyetleri, gıda sektörünün bilinçli profesyonellerinden oluştuğunu gördük. Bu organizasyonun ihracata yansıması olacak ve 2023’te daha da iyi bir noktaya ulaşacak diye düşünüyorum. Bugün 75 olan katılımcı firma sayısının ilerde daha da artacağına inanıyorum. Çünkü burada daha önce hiç fuara girmemiş kişilerin de yer aldığını gördüm. İlerleyen zamanda sektörün diğer firmalarının da bu organizasyonun ufkundan yararlanacağını düşünüyorum. Sektörde yurt dışına ihracat tecrübesi olan firmalara, daha önce ihracat yapmamış firmaların ufkunu açmak için mücadele etmek düşüyor. BTSO, bu konuda ufuk açıcı bir rol üstleniyor. Hacı Hasan Oğulları ailesi olarak bu organizasyonda yer almaktan çok mutlu olduk. Bu organizasyon için BTSO yönetimini yürekten kutluyorum” ifadelerini kullandı.

Alım heyetinin ilgili ve yetkin isimlerden oluştuğunu vurgulayan Aktaş, “Rusya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkelerinden gelen ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştık. Azerbaycan ve Almanya’dan da müşterilerimiz geldi. Biz, ihracatımızı miktara göre iki yolla gerçekleştiriyoruz. Küçük miktarda ise uçakla taze olarak baklama ihracatı yapıyoruz. Ürünlerimiz 2 hafta tazeliğini koruyabiliyor. Sipariş büyük miktarsa ise dondurulmuş şekilde konteynerlerle gönderiyoruz” diye konuştu.

AR-GE YAPIYORUZ

Üründe kalite ve üretimde Ar-Ge’nin önemine değinen Aktaş, açıklamasını şu şekilde sürdürdü: “Üretimde kaliteli ürünler kullanıyoruz. Ar-Ge çalışmaları yapıyoruz. Bu çalışmalarda Bursa Uludağ Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ö. Utku Çopur hocamızın ve bizim gıda mühendisi ekibimizin yaptığı çalışmalar sayesinde şuanda biz, dondurulmuş üründe 1,5 yıl garanti veriyoruz. Bugün 5 kıtada 21 ülkeye baklava ihraç ediyoruz. Amacımız 2023 yılına kadar Hacı Hasan Oğulları’nı, dünya genelinde bir Bursa markası olarak görünür seviyeye ulaştırmaktır. Bunun için enerjimiz, ürün kalitemiz ve Ar-Ge çalışmalarımız bize bu yolu açacaktır. Baklava sektöründe en çok ihracat yapan firma olacağız.”

KEŞKE DAHA ÖNCE YAPSAYDIK

Aktaş, “Bursa’da gıda sektöründe BTSO’nun Ur-Ge projeleri arasında yer almayan firmalara, hem destek almaları hem de ufkunu geliştirmeleri adına Ur-Ge projelerini katılmasını öneririm. İhracat için yılmadan çalışmamız gerekiyor. Özellikle de ülkemiz açısından dövizin önemi düşünüldüğünde ihracat yapmamız gerekiyor. İhracat yapmak krizin olumsuz etkisini azaltıyor. Müşteriyle buluşmak, kendini ifade etmek ve ürününü tanıtmak firmaları hiç beklemedikleri seviyelere ulaştırabilir. Sabırlı olmak ve çok çalışmak amaca ulaştırıyor. Bursa’da 52 yıllık bir firmayız. Son 10 yılda ihracat yapıyoruz. Bugün keşke ihracatı daha evvel yapmış olsaydım diye düşünüyorum. Ur-Ge’de profesyonel bir ekip var. Biz her yeni gün yeni bir bilgi öğreniyoruz. Diğer firmalar da yeni bilgiye ve gelişime açık olmalı. Ur-Ge’yi, fuarları takip etmeli. Fuarlar için devletimizin önemli hibeleri var. İhracattan uzak durmamalı ve mücadele etmeliyiz. İhracatta önemli olan işini kaliteli yapmaktır. Mesela şuanda biz müşteri seçiyoruz. Her müşteriye değil, ürünün kalitesine önem verenlerle çalışıyoruz” diyerek beyanını tamamladı. (Haber: N. Nuri Yavuz)

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.