banner69

BTSO Üyeleri Paris Premiere Vision Fuarı’nı Ziyaret Etti

BTSO üyeleri Küresel Fuar Acentesi projesi ile dünyanın en önemli fuar organizasyonlarında yer almayı sürdürüyor. Proje kapsamında tekstil sektörü temsilcileri Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen, dünyanın önde gelen tekstil üreticileri ile markalarının bir araya geldiği Premiere Vision Fuarı’nı ziyaret etti.

EKONOMİ 20.07.2022, 13:29
BTSO Üyeleri Paris Premiere Vision Fuarı’nı Ziyaret Etti

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ihracatın artırılması ve sektörlere yeni iş fırsatları sunabilmek hedefiyle üyelerini uluslararası fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam ediyor. Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında tekstil sektörü temsilcilerinden oluşan 41 kişilik BTSO heyeti, Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen Premiere Vision Fuarı’nı ziyaret etti. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun’un da yer aldığı heyet, bu yıl ilk kez temmuz ayında düzenlenen fuarda 2023-24 sonbahar-kış trendlerini inceledi. Dünyanın önde gelen 1.200 markasının ultra premium koleksiyonlarını görücüye çıkardığı fuarı 3 gün boyunca 118 ülkeden 23 bini aşkın kişi ziyaret etti. Fuara Türkiye’den 212 firma katılırken, bu firmaların 59’u Bursa firması oldu. Uluslararası alıcıların yanı sıra tasarımcılar, stilistler, üretim yöneticileri, moda ve aksesuar markalarının yöneticilerini bir araya getiren fuarda Bursalı firmalar önemli iş bağlantılarına imza attı.

“BURSALI FİRMALARA YOĞUN İLGİ”

BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, BTSO’nun Küresel Fuar Acentesi organizasyonu ile Premiere Vision ve Texworld Fuarlarını ziyaret ettiklerini söyledi. Bursalı firmaların her iki fuarda da yoğun bir ilgi ile karşılaştığını gözlemlediklerini belirten Uğur, “Firmalar oldukça memnun. Burada yapılan görüşmelerin siparişe dönüşmesi ve ihracata katkı sağlaması en önemli hedefimiz. BTSO üyelerini en prestijli fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

“BURSA SEKTÖRDEKİ GÜCÜNÜ GÖSTERDİ”

BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, Bursa’nın tekstil sektöründeki gücünü Paris’te tüm dünyaya bir kez daha gösterdiğini söyledi. Sektörde her geçen yıl daha iyi bir noktaya ilerlediklerini ifade eden Uçkun, “Küresel rekabette en güçlü şekilde biz de varız. Premiere Vision, bu yıl ilk kez temmuz ayında düzenlenmesine rağmen firmalarımızın hepsi çok memnun ayrıldı. BTSO’ya destekleri için teşekkür ediyoruz.” dedi.

“GÖRÜŞMELERİN SİPARİŞE DÖNÜŞMESİNİ AMAÇLIYORUZ”

Seçen Tekstil CEO’su Hilal Gülseçen, şubat ayında düzenlenen fuarın pandeminin etkisiyle beklentilerin çok altında kaldığını belirterek, “Bu fuara çok daha motive ve umutlu katıldık. İlk kez temmuz ayında düzenlenmesine rağmen gayet güzel ve dolu dolu bir fuar geçirdik. Koleksiyonlarımız büyük beğeni topladı. Yaptığımız iş görüşmelerinin siparişe dönmesini amaçlıyoruz. Türkiye, tedarik zincirindeki kırılmanın etkisiyle önemli bir cazibe merkezi haline geliyor. Sektör olarak kolektif düşünebilir, hep birlikte doğru bir duruş sergileyebilirsek önümüzdeki dönemde ortaya çıkacak büyük fırsatları değerlendirebiliriz.” diye konuştu.

“SADECE AVRUPA’YA İHRACAT YETMEZ”

İlay Tekstil Pazarlama Müdürü Cemil Parlakay Şubat ayına kıyasla fuarda çok daha iyi bir müşteri portföyünün olduğunu söyledi. Parlakay, “Fuarın temmuz ayında düzenlenmesi sebebiyle bazı endişelerimiz vardı ama beklediğimizden iyi bir performans gördük. Müşterilerin sayısı ve niteliği oldukça iyi seviyedeydi. Firma olarak ana pazarımız Avrupa. Amerika kıtası da önem verdiğimiz pazarlar arasında. Bu fuarda bu bölgelerden gelen çok sayıda firma oldu. Türkiye’nin ihracat hedeflerine ulaşabilmesi için sadece Avrupa pazarı yetmez. Şu anda Rusya ve Ukrayna’da daralan pazarımızı alternatif ülkelerle telafi etmeyi hedefliyoruz. Bu fuarın da katkılarıyla başarılı olacağımıza inanıyoruz.” diye konuştu.

“TALEP UZAKDOĞU’DAN TÜRKİYE’YE YÖNELİYOR”

Neon Tekstil Kreatif Direktörü İrem Savcı, fuarda iş odaklı müşterilerle görüştüklerini söyledi. Savcı, “Fuarda uzun süredir görüşme imkanı bulamadığımız müşterilerimizle yeniden bir araya geldik. Gelecek yıllarda standımızı büyütmek istiyoruz. Firma olarak Avrupa’nın yanı sıra Kanada ve Avustralya gibi ülkelerden müşterilerimiz var. Bu ülkeler pandemi ile birlikte talebi Uzakdoğu’dan Türkiye’ye çevirdiler. Güney Amerika’da da yüksek bir potansiyel var. Bunları fırsata çevirmek için aksiyon almak lazım. Premiere Vision Fuarı’nın da buna katkı sağlayacağını ümit ediyoruz.” dedi.

“İHRACATA KATKI SAĞLAYACAK”

Erşat Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Er, gerek katılımcı gerekse de ziyaretçi sayısı açısından fuarın yoğun geçtiğini söyledi. Siparişlerden memnun olduklarını ifade eden Er, “İhracatımız artmaya devam ediyor, kapasitelerimizi artırıyoruz. Gelecekten ümitliyiz.” diye konuştu.

Marsala Tekstil Kurumsal İletişim ve Marka Direktörü Güler Uğurlu Altınel ise koleksiyonlarının fuarı ziyaret eden uluslararası alıcılar tarafından büyük beğeni topladığını söyledi.

KOSGEB VE BTSO’DAN YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ

Öte yandan BTSO organizasyonuyla gerçekleştirilen yurt dışı fuar organizasyonlarına katılan firmalar, KOSGEB’den 20.000 TL’ye, BTSO’dan ise 1.000 TL’ye kadar destek alabiliyor.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 18 Nisan 2025
İmsak 06:47
Güneş 08:18
Öğle 13:10
İkindi 15:31
Akşam 17:52
Yatsı 19:17
6
hafif yağmur
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 29 74
2. Fenerbahçe 29 71
3. Samsunspor 30 51
4. Eyüpspor 30 50
5. Beşiktaş 29 48
6. Başakşehir 29 45
7. Gaziantep FK 29 42
8. Antalyaspor 30 40
9. Trabzonspor 29 39
10. Göztepe 29 39
11. Kasımpaşa 30 39
12. Konyaspor 30 37
13. Kayserispor 29 36
14. Bodrum FK 30 34
15. Rizespor 29 34
16. Sivasspor 30 31
17. Alanyaspor 29 31
18. Hatayspor 29 19
19. A.Demirspor 29 -2
Takımlar O P
1. Kocaelispor 34 69
2. Karagümrük 34 60
3. Erzurumspor 34 58
4. Gençlerbirliği 34 58
5. Bandırmaspor 34 56
6. İstanbulspor 34 52
7. Keçiörengücü 34 51
8. Ahlatçı Çorum FK 34 51
9. Amed Sportif 34 51
10. Boluspor 34 49
11. Iğdır FK 34 49
12. Esenler Erokspor 34 49
13. Ümraniye 34 47
14. Pendikspor 34 45
15. Sakaryaspor 34 45
16. Ankaragücü 34 39
17. Manisa FK 34 38
18. Şanlıurfaspor 34 37
19. Adanaspor 34 27
20. Yeni Malatyaspor 34 -21
Takımlar O P
1. Liverpool 32 76
2. Arsenal 32 63
3. Newcastle 32 59
4. Nottingham Forest 32 57
5. M.City 32 55
6. Chelsea 32 54
7. Aston Villa 32 54
8. Bournemouth 32 48
9. Fulham 32 48
10. Brighton 32 48
11. Brentford 32 43
12. Crystal Palace 32 43
13. Everton 32 38
14. M. United 32 38
15. Tottenham 32 37
16. Wolves 32 35
17. West Ham United 32 35
18. Ipswich Town 32 21
19. Leicester City 32 18
20. Southampton 32 10
Takımlar O P
1. Barcelona 31 70
2. Real Madrid 31 66
3. Atletico Madrid 31 63
4. Athletic Bilbao 31 57
5. Villarreal 30 51
6. Real Betis 31 48
7. Celta Vigo 31 43
8. Mallorca 31 43
9. Real Sociedad 31 41
10. Rayo Vallecano 31 40
11. Getafe 31 39
12. Osasuna 31 38
13. Valencia 31 37
14. Sevilla 31 36
15. Espanyol 30 35
16. Girona 31 34
17. Deportivo Alaves 31 30
18. Las Palmas 31 29
19. Leganes 31 28
20. Real Valladolid 31 16