banner78

banner45

"Barry Callebaut Türkiye: Tüketici İhtiyaçlarındaki Değişim"

Barry Callebaut Türkiye, "The Future of Indulgence" etkinliğinde çikolata tutkusunun geleceğini paylaştı

GENEL 23.07.2024, 10:59
"Barry Callebaut Türkiye: Tüketici İhtiyaçlarındaki Değişim"

Barry Callebaut Türkiye, tüketici ihtiyaçlarının nasıl değiştiğini ve bu değişime nasıl yön verileceğini ele alan bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Değişen tüketici tutumlarına göre üç farklı tüketici tipi tanımlayan Barry Callebaut, etkinlikte bu farklı tutumlar arasında tüketicilerin nasıl geçiş yaptığını da paylaştı.

  • Barry Callebaut, Chocolate Academy İstanbul'da The Future of Indulgence etkinliği gerçekleştirdi.
  • Şirket, etkinlikte 80’den fazla endüstriyel müşterisini ağırladı.
  • Tüketicinin hayata karşı tutumu, Covid-19 ve halihazırda sürmekte olan dönüşümleri hızlandırmasıyla büyük ölçüde değişti.
  • Barry Callebaut Türkiye ve Global’den yetkililer Future of Indulgence etkinliğinde değişen bu tüketici eğilimlerine bağlı olarak “bilinçli keyif, sağlıklı keyif ve yoğun keyif arayanlar” olmak üç ana tüketici tipinin tutumlarını paylaştı.
  • Barry Callebaut, geniş ürün yelpazesi ile her üç tüketici tipine nasıl hitap edileceği hakkında da bilgiler verdi.

175 yılı aşkın deneyimiyle çikolata ve kakao sektöründe dünya lideri olan Barry Callebaut, Chocolate Academy İstanbul'da The Future of Indulgence etkinliğini gerçekleştirdi. 80’den fazla endüstriyel müşterinin ağırlandığı etkinliğe Barry Callebaut’tan TIGA Bölgesi Genel Müdürü Ahmet Turgut, Bölge Pazarlama Direktörü Anuj Pachauri, Müşteri Deneyim ve Digitalden Sorumlu Pazarlama Müdürü Milana Mosurovic, TIGA Bölgesi Pazarlama Direktörü Dilşad Taşkın, Küresel Pazarlama Analiz Müdürü Agnese Acciarri etkinlikte yer aldı.

Barry Callebaut TIGA Bölgesi Genel Müdürü Ahmet Turgut şu açıklamalarda bulundu: “Tüketicilerin hayata karşı tutumu, son yıllarda büyük ölçüde değişti. Bu değişim, çikolata tutkusunun geleceğini de şekillendiriyor. Barry Callebaut olarak, bu değişimi anlamak ve müşterilerimize bu değişime uyum sağlayabilecekleri çözümler sunmak için çalışıyoruz. ‘The Future Of Indulgence’ etkinliği de bu çalışmalarımızın bir parçası. Günümüzde tüketiciler satın aldıkları ve tükettikleri ürün ve markalardan daha fazlasını bekliyorlar. Bu değişimin çikolata tutkusunun geleceğini şekillendirmede önemli bir etkisi var. Biz de bu etkinlikte, tüketicilerin değişen tutumlarını ve bu tutumların çikolata sektörünü nasıl etkilediğini ele aldık. Ayrıca, müşterilerimize bu değişime nasıl ayak uydurabilecekleri konusunda da tavsiyelerde bulunduk.”

Etkinlikte, değişen tüketici eğilimlerine bağlı olarak ortaya çıkan üç ana tüketici tipi de ele alındı. Her tüketici tipi farklı motivasyonlara ve önceliklere sahip.

Yoğun Keyif almak isteyen tüketiciler, hayatın her anını doyasıya yaşamaktan, özel anları kutlamaktan ve yoğun deneyimler yaşamaktan keyif duyuyorlar. Bu tüketiciler sıra dışı, çoklu duyusal ve festival tadında bir çikolata deneyimi arıyorlar ve çikolata onlar için birer göz ve damak şöleni sunuyor.

Bilinçli Keyif peşinde olan tüketiciler simbiyotik bir hayat yaşıyorlar ve sağlıklı ve sürdürülebilir bir yaşam tarzı benimsiyorlar. Satın aldıkları ürünlerin ve yaptıkları seçimlerin çevresel ve sosyal etkilerini de önemsedikleri için lezzetli olduğu kadar, hem kendileri hem de gezegen için iyi olan bir çikolata istiyorlar. Fiziksel ve zihinsel olarak sağlıklı, adil ve sürdürülebilir çikolatayı tercih ediyorlar.

Sağlıklı Keyif arayanlar ise güçlendirilmiş ve işlevsel çikolatalar gibi sağlıklı lezzetler tercih ediyorlar. Yani sağlıkları üzerinde olumlu bir etkisi olan çikolata ve atıştırmalık arayışı içindeler.

Bu üç tüketici tipine yönelik olarak aynı kişinin, yaşadığı olaylara veya birlikte olduğu insanlara bağlı olarak hayata karşı farklı tutumlar sergileyebileceğinin altını çizen Ahmet Turgut sözlerine şöyle devam etti: “Örneğin bir kişi kutlama anları olduğunda ‘hayatı kutlayanlar’, diğer zamanlarda ‘bilinçli yaşayanlar’ veya çevreye ve başkalarına sahip çıkmak istedikleri zamanlarda da ‘simbiyotik bir yaşam sürenlerden’ olabilir. Bugün, müşterilerimizle tüketici memnuniyetini sağlayabilmek açısından, bu farklı tutumlar arasında tüketicilerin nasıl geçiş yaptığını da paylaştık. Yoğun Keyif, yoğun çikolata hazzı her zaman trendler arasında yer alsa da tüketicilerin bilinçli tüketime olan eğilimi ile şekil değiştirmesini ve Bilinçli Keyif trendinin çikolata alanında da genişlemesini bekliyoruz. Aynı zamanda Sağlıklı Keyif de kesinlikle önümüzdeki yıllarda çikolata ve şekerleme segmentinde takip edilmesi gereken bir trend.”

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 15 Ocak 2025
İmsak 06:47
Güneş 08:18
Öğle 13:10
İkindi 15:31
Akşam 17:52
Yatsı 19:17
6
hafif yağmur
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 18 50
2. Fenerbahçe 18 42
3. Samsunspor 18 36
4. Göztepe 18 31
5. Eyüpspor 18 30
6. Beşiktaş 18 30
7. Başakşehir 18 26
8. Gaziantep FK 18 25
9. Rizespor 18 24
10. Trabzonspor 18 22
11. Alanyaspor 18 22
12. Kasımpasa 18 21
13. Antalyaspor 18 21
14. Konyaspor 18 20
15. Sivasspor 18 20
16. Kayserispor 18 16
17. Bodrumspor 18 15
18. Hatayspor 18 9
19. A.Demirspor 18 5
Takımlar O P
1. Kocaelispor 19 41
2. Karagümrük 19 34
3. Bandırmaspor 19 34
4. Erzurumspor 19 30
5. Ahlatçı Çorum FK 19 29
6. Amed Sportif 19 29
7. Boluspor 19 28
8. İstanbulspor 19 27
9. Ankaragücü 19 27
10. Pendikspor 19 27
11. Keçiörengücü 19 27
12. Gençlerbirliği 19 27
13. Ümraniye 19 26
14. Manisa FK 19 26
15. Igdir FK 19 25
16. Şanlıurfaspor 19 25
17. Esenler Erokspor 19 23
18. Sakaryaspor 19 23
19. Adanaspor 19 15
20. Yeni Malatyaspor 19 -3
Takımlar O P
1. Liverpool 20 47
2. Nottingham Forest 21 41
3. Arsenal 20 40
4. Chelsea 21 37
5. Newcastle 20 35
6. M.City 21 35
7. Bournemouth 21 34
8. Aston Villa 20 32
9. Fulham 21 30
10. Brentford 21 28
11. Brighton 20 28
12. West Ham United 21 26
13. Tottenham 20 24
14. M. United 20 23
15. Crystal Palace 20 21
16. Everton 19 17
17. Wolves 20 16
18. Ipswich Town 20 16
19. Leicester City 20 14
20. Southampton 20 6
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 19 44
2. Real Madrid 19 43
3. Barcelona 19 38
4. Athletic Bilbao 19 36
5. Villarreal 19 30
6. Mallorca 19 30
7. Real Sociedad 19 28
8. Girona 19 28
9. Rayo Vallecano 19 25
10. Real Betis 19 25
11. Osasuna 19 25
12. Celta Vigo 19 24
13. Sevilla 19 23
14. Las Palmas 19 22
15. Getafe 19 19
16. Leganes 19 19
17. Deportivo Alaves 19 17
18. Espanyol 19 16
19. Real Valladolid 19 15
20. Valencia 19 13