banner69

Bursa’nın Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi Açıklandı

Bursa’nın turizm alanında uluslararası cazibe merkezine dönüşmesi için Bursa Valiliği koordinasyonunda, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) tarafından Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği ve Bursa Büyükşehir Belediyesi işbirliğinde hazırlanan Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi, lansman toplantısıyla kamuoyuna duyuruldu.

YEREL YÖNETİMLER 15.06.2022, 13:59
Bursa’nın Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi Açıklandı

Tanıtım çalışmaları için kapsamlı yol haritasının kamuoyu ile paylaşıldığı toplantıda şehrin sloganı ‘Gelenekten Geleceğe Akan Şehir’ olarak belirlendi. Ekonomik, sosyal ve çevresel dengeler dikkate alınarak Bursa için belirlenen turizm tanıtım ve marka stratejisi ile turizmde sürdürülebilirliğinin sağlanması amaçlanıyor.

VALİ’DEN CUMALIKIZIK İÇİN ÖNEMLİ AÇIKLAMA

Lansman toplantısındaki konuşmasında UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan Cumalıkızık’ın, Dünya Turizm Örgütü tarafından başlatılan “En İyi Turizm Köyü” oylamasında açık ara önde olduğu müjdesini veren Bursa Valisi Yakup Canbolat, “Saymakla bitmeyecek değerlere sahip şehrimizde 2021’de konaklayan yabancı turist sayısı 170 bin 640 iken 2022’nin ilk 4 ayında 81 bin 230 olarak gerçekleşmiştir. Pandemiyi geride bırakmakla birlikte 2022’de turizm sektörü, ciddi bir ivme yakalayacaktır. 2022 Türk Dünyası Başkenti seçilen Bursa’mız tanınırlığını artırmıştır. 2 yılı aşkındır titizlikle sürdürülen Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi çalışmalarının neticelenmiş olması, oldukça önemli bir fırsattır. Bu çalışma, ilimizin hak ettiği noktaya gelmesinde önemli katkılar sağlayacaktır” dedi.

‘MOTİVASYONU YÜKSEK TUTMALIYIZ’

Çok farklı kültürlere, doğal güzelliklere ve tarihi mirasa sahip Bursa’nın turizm pastasından gereken payı alması için çalışmaların düzenli şekilde sürdüğünü belirten Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da “Şehir olarak çok büyük avantajlara sahibiz ama turizmle alakalı elde ettiklerimiz, Bursa için yeterli değil. Turizm, bir motivasyon meselesi ve şehrin paydaşlarının buna inanarak koordineli hareket etmesi çok önemli. Şehrimizin tanıtımı ve turizmde hak ettiği noktaya ulaşması için herkesin taşın altına elini koyması gerekiyor. Motivasyonumuzu yüksek tutarak, tüm zamanların en güzel şehri Bursa’nın turizm alanında gereken değeri bulacağına inanıyorum. Bu çalışmaya hep birlikte sahip çıkmamız gerektiğini düşünüyorum” diye konuştu.

‘ODAKLANMA PROBLEMİ AŞILACAK’

2019 yılından bu yana turizm ve tanıtım faaliyetlerinin profesyonel bir vizyon ve plan dahilinde hazırlandığını belirten BEBKA Genel Sekreteri Doç. Dr. M. Zeki Durak, “Şehrimiz tarih, kültür, doğa, sağlık, kış, gastronomi ve daha birçok turizm türünde sayısız değer barındırmaktadır. Bu değerlerin zenginliği, turizm tanıtımında odaklanma problemini de beraberinde getirmektedir. Tamamlanan ve kamuoyu ile paylaştığımız çalışmanın belki de en önemli çıktısı, bu tanıtım çalışmalarının daha odaklı ve planlı bir şekilde yürütülmesine zemin oluşturmasıdır” ifadelerini kullandı.

‘GÜÇLÜ BİR İMAJ ŞART’

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Üyesi Muhsin Koçaslan da “Kendini diğerlerinden ön plana çıkaran şehirler, bölgeler hızla zenginleşmekte, yüksek katma değerle refah seviyesi yüksek bir nitelik kazanmaktadırlar. Bursa’mızın da sahip olduğu sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik değerlerin kendine has biçimde bütünleştirilerek pazarlanması ve güçlü bir imaja kavuşturulması oldukça önemli. Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi de bu açıdan stratejik önemde bir adım” dedi.

Açılış konuşmaları ile başlayan lansman etkinliği Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisinin hazırlık sürecini yürüten IMEANIT firmasının kurucusu ve Genel Müdürü Emrah Yücel ve şirketin Türkiye Direktörü Nazlı Kayı’nın sunumları ile devam etti. Yapılan sunumlarda şehir markalaşma süreçlerinin önemi ve Bursa için hazırlanan turizm tanıtım ve marka stratejisinin hazırlık süreci hakkında bilgi verildi. Stratejinin ildeki bütün paydaşların görüşlerine başvurularak katılımcı bir süreçle hazırlandığı vurgulandı.

5 TEMA BELİRLENDİ, SU KİMLİĞİNE VURGU YAPILDI

Tarih, doğa, sağlık, gastronomi ve spor temaları üzerine şehrin ‘su’ kimliğine vurgu yapılan; mottosu da ‘Gelenekten Geleceğe Akan Şehir’ olarak belirlenen Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi kapsamında mevcut durum analizi, Bursa değerler haritası, Türkiye genelinde bin kişiye, Bursa çapında bin kişiye ve Türkiye’ye gelen bin yabancı turiste Bursa konusunda algı anketi, 30 kanaat önderi ile birebir mülakat, turizm sektörünün bütün paydaşlarını kapsayan 8 tema çerçevesinde 100’den fazla katılımcı ile odak grup toplantıları, sosyal medya analizi, Bursa genelinde profesyonel fotoğraf çekimi, uluslararası kıyaslama, Bursa alt destinasyonlarının belirlenmesi, Bursa tur rotalarının oluşturulması, görsel tasarım ve iletişim kimliği oluşturulması, strateji, eylem planı ve yol haritası geliştirilmesi çalışmaları tamamlandı. Bursa’nın en detaylı turizm raporunu içeren Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi’nin detaylarına www.bursamarkalasiyor.com adresinden ulaşılabiliyor.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 18 Nisan 2025
İmsak 06:47
Güneş 08:18
Öğle 13:10
İkindi 15:31
Akşam 17:52
Yatsı 19:17
6
hafif yağmur
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 30 77
2. Fenerbahçe 29 71
3. Samsunspor 30 51
4. Eyüpspor 30 50
5. Beşiktaş 29 48
6. Başakşehir 29 45
7. Gaziantep FK 29 42
8. Antalyaspor 30 40
9. Trabzonspor 29 39
10. Göztepe 29 39
11. Kasımpaşa 30 39
12. Konyaspor 31 37
13. Kayserispor 29 36
14. Bodrum FK 31 34
15. Rizespor 29 34
16. Sivasspor 30 31
17. Alanyaspor 29 31
18. Hatayspor 30 22
19. A.Demirspor 29 -2
Takımlar O P
1. Kocaelispor 34 69
2. Karagümrük 34 60
3. Erzurumspor 34 58
4. Gençlerbirliği 34 58
5. Bandırmaspor 34 56
6. İstanbulspor 34 52
7. Keçiörengücü 34 51
8. Ahlatçı Çorum FK 34 51
9. Amed Sportif 34 51
10. Boluspor 34 49
11. Iğdır FK 34 49
12. Esenler Erokspor 34 49
13. Ümraniye 34 47
14. Pendikspor 34 45
15. Sakaryaspor 34 45
16. Manisa FK 35 41
17. Ankaragücü 35 39
18. Şanlıurfaspor 34 37
19. Adanaspor 34 27
20. Yeni Malatyaspor 34 -21
Takımlar O P
1. Liverpool 32 76
2. Arsenal 32 63
3. Newcastle 32 59
4. Nottingham Forest 32 57
5. M.City 32 55
6. Chelsea 32 54
7. Aston Villa 32 54
8. Bournemouth 32 48
9. Fulham 32 48
10. Brighton 32 48
11. Brentford 32 43
12. Crystal Palace 32 43
13. Everton 32 38
14. M. United 32 38
15. Tottenham 32 37
16. Wolves 32 35
17. West Ham United 32 35
18. Ipswich Town 32 21
19. Leicester City 32 18
20. Southampton 32 10
Takımlar O P
1. Barcelona 31 70
2. Real Madrid 31 66
3. Atletico Madrid 31 63
4. Athletic Bilbao 31 57
5. Villarreal 30 51
6. Real Betis 31 48
7. Celta Vigo 31 43
8. Mallorca 31 43
9. Real Sociedad 31 41
10. Rayo Vallecano 31 40
11. Getafe 31 39
12. Osasuna 31 38
13. Valencia 31 37
14. Sevilla 31 36
15. Espanyol 30 35
16. Girona 31 34
17. Deportivo Alaves 31 30
18. Las Palmas 31 29
19. Leganes 31 28
20. Real Valladolid 31 16