CHP Bursa Milletvekili Hasan Öztürk'ten EYT Açıklaması
CHP Bursa Milletvekili Hasan Öztürk, Meclis'te düzenlediği basın toplantısında, Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) düzenlemesiyle milyonlarca çalışanın emeklilik hakkı elde ettiğini ancak düzenlemenin bir hak kaybını da beraberinde getirdiğini belirtti.
CHP Bursa Milletvekili Hasan Öztürk, Meclis'te düzenlediği basın toplantısında, Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) düzenlemesi ile milyonlarca çalışanın emeklilik hakkı kazandığını ancak bu düzenlemenin bazı çalışanlar için büyük bir hak kaybına yol açtığını belirtti. EYT düzenlemesinin 8 Eylül 1999 öncesinde sigortalı olan çalışanları kapsadığını hatırlatan Öztürk, 9 Eylül 1999 sonrası işe girenlerin büyük bir mağduriyet yaşadığını vurguladı. Bu durumun adil ve hakkaniyetli olmadığını ifade eden Öztürk, söz konusu tarih sonrası işe giren çalışanlar için kademeli emeklilik sisteminin bir zorunluluk haline geldiğini söyledi.
EYT Düzenlemesi: 1999 Sonrası Çalışanlar Haksızlığa Uğruyor
EYT düzenlemesinin, 1999 yılı öncesi sigortalı çalışanları kapsadığını belirten Öztürk, 9 Eylül 1999'da işe başlayan bireylerin sadece bir gün farkla, 17-20 yıl daha fazla çalışmaya zorlandığını söyledi. Öztürk, bu durumu "bir hak gasbı" olarak tanımladı. "Bir gün farkla, insanlar 17-20 yıl daha fazla çalışmak zorunda kalıyor ve bununla ilgili çözüm önerilerine ise iktidar kulaklarını tıkıyor," diyen Öztürk, mevcut düzenlemenin adalet duygusunu zedelediğini belirtti.
Adaletli Çözüm İçin Kademeli Emeklilik
CHP'li Hasan Öztürk, 1999 sonrası sigortalı çalışanlar için kademeli emeklilik sisteminin uygulanmasının, bu adaletsizliği gidermek için zorunluluk haline geldiğini söyledi. Öztürk, yapılacak düzenlemenin bütçeye ek bir yük getirmeyeceğini, aksine mevcut kaynakların daha verimli ve adil bir şekilde kullanılmasıyla mağduriyetlerin giderilebileceğini ifade etti. “Kademeli emeklilik sistemi, adaletin sağlanabilmesi için kaçınılmaz bir çözümdür. Bu sistemle, 1999 sonrası sigortalı olan çalışanların erken yaşta emekli olmalarını mümkün kılacak bir düzenleme yapılabilir” dedi.
Bütçe Eleştirisi: Kamu-Özel İşbirliği Projelerine Ağırlık Verilmesi Tepki Çekti
Öztürk, 2025 yılı bütçesindeki kamu-özel işbirliği yatırımlarına ayrılan büyük ödeneklere de dikkat çekti. Bakanlıkların bütçelerinde yer alan bu ödeneklerin, özellikle kamuya ait projelere ve sosyal harcamalara ayrılan payların yetersiz kaldığını ifade eden Öztürk, "Kamu-özel işbirliği projelerine büyük pay ayrılması, halkın yararına projelere daha az bütçe ayrılması anlamına geliyor. Bu da sosyal adaletin sağlanması açısından büyük bir eksikliktir," diyerek eleştirilerini dile getirdi.
Kademeli Emeklilik: Hem Çalışanlara Hem de Bütçeye Katkı Sağlar
Öztürk, kademeli emeklilik düzenlemesinin sadece çalışanların mağduriyetini gidermekle kalmayacağını, aynı zamanda devletin ekonomisine de katkı sağlayacağını belirtti. Bu sistemin, çalışanların emekli olmadan önce daha uzun süre sigorta primleri ödemelerine olanak tanıyacağını ve bunun da bütçeye yük getirmeyeceğini söyledi. “Eğer kaynaklar doğru kullanılacaksa, 1999 sonrası sigortalı çalışanlar için emeklilik yaşını kademeli olarak artırmak, kısa vadede mali bir yük getirmez. Aksine, uzun vadede daha sürdürülebilir bir sosyal güvenlik sistemi oluşturulabilir” dedi.
EYT’nin Adaletsizlik Yaratan Yanı: Bir Gün Farkla Yıllarca Fazla Çalışmak
EYT düzenlemesinin 8 Eylül 1999 öncesinde sigortalı çalışanları kapsadığını belirten Öztürk, 9 Eylül 1999'dan sonra işe giren çalışanlar için bu düzenlemenin adaletsiz olduğunu yineledi. Öztürk, bir gün farkla 17-20 yıl daha fazla çalışmanın insanlara büyük bir yük getirdiğini vurguladı. “Bu, aslında bir hak kaybıdır. Sadece bir gün farkla 17-20 yıl fazla çalışmak zorunda kalan insanların mağduriyetini yok saymak, insan haklarıyla da bağdaşmaz” şeklinde konuştu.
Emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) ile ilgili yapılan düzenleme, milyonlarca çalışanın emeklilik hakkı kazanmasına vesile olmuş olsa da, 1999 sonrası sigortalı çalışanlar için bir haksızlık yaratmış durumda. Hasan Öztürk, bu mağduriyeti gidermek için kademeli emeklilik sistemi önerisini güçlü bir şekilde dile getirirken, bu düzenlemenin aynı zamanda bütçeye ek bir yük getirmeyeceğini savunuyor. Öztürk, çözümün hem çalışanları mağdur etmeyecek hem de devletin mali dengesini koruyacak şekilde uygulanabileceğine inanıyor.
EYT Düzenlemesinin Yetersizlikleri ve Gelecekteki Adımlar
EYT düzenlemesi ile ilgili tartışmalar, 1999 sonrası çalışanlar için çözüm beklemeye devam ediyor. Hasan Öztürk’ün önerdiği kademeli emeklilik sistemi, bu mağduriyeti gidermenin yanı sıra, sosyal güvenlik sisteminde sürdürülebilirlik sağlamaya da yardımcı olabilir. Emeklilik yaşı ile ilgili mevcut düzenlemelerdeki dengesizliklerin, kademeli bir geçiş süreci ile ortadan kaldırılması gerektiği ifade ediliyor. Öztürk, tüm bu önerilerin uygulanabilirliğine dair hükümetin adım atmasını bekliyor.
Bursa Milletvekili Hasan Öztürk, konuşmasında iş gücü piyasasındaki eşitsizliklere de dikkat çekerek, yalnızca EYT düzenlemesiyle sınırlı kalmayan, geniş kapsamlı ve adil bir sosyal güvenlik reformuna ihtiyaç duyulduğunu dile getirdi.
İmsak | 06:20 | ||
Güneş | 07:48 | ||
Öğle | 12:54 | ||
İkindi | 15:28 | ||
Akşam | 17:51 | ||
Yatsı | 19:13 |
Takımlar | O | P |
---|---|---|
1. Galatasaray | 11 | 31 |
2. Fenerbahçe | 11 | 26 |
3. Samsunspor | 12 | 25 |
4. Eyüpspor | 12 | 22 |
5. Beşiktaş | 11 | 21 |
6. Göztepe | 11 | 18 |
7. Sivasspor | 12 | 17 |
8. Başakşehir | 11 | 16 |
9. Kasımpasa | 12 | 14 |
10. Konyaspor | 12 | 14 |
11. Antalyaspor | 12 | 14 |
12. Rizespor | 11 | 13 |
13. Trabzonspor | 11 | 12 |
14. Gaziantep FK | 11 | 12 |
15. Kayserispor | 11 | 12 |
16. Bodrumspor | 12 | 11 |
17. Alanyaspor | 11 | 10 |
18. Hatayspor | 11 | 6 |
19. A.Demirspor | 11 | 2 |
Takımlar | O | P |
---|---|---|
1. Kocaelispor | 12 | 25 |
2. Bandırmaspor | 12 | 24 |
3. Erzurumspor | 12 | 22 |
4. Karagümrük | 12 | 21 |
5. Igdir FK | 12 | 21 |
6. Ankaragücü | 12 | 19 |
7. Ahlatçı Çorum FK | 12 | 19 |
8. Boluspor | 12 | 18 |
9. Şanlıurfaspor | 12 | 18 |
10. Manisa FK | 12 | 17 |
11. Esenler Erokspor | 12 | 17 |
12. Ümraniye | 12 | 17 |
13. Pendikspor | 12 | 17 |
14. Keçiörengücü | 12 | 15 |
15. Gençlerbirliği | 12 | 15 |
16. İstanbulspor | 12 | 14 |
17. Amed Sportif | 12 | 14 |
18. Sakaryaspor | 12 | 13 |
19. Adanaspor | 12 | 7 |
20. Yeni Malatyaspor | 12 | -3 |
Takımlar | O | P |
---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 28 |
2. M.City | 11 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 19 |
6. Brighton | 11 | 19 |
7. Fulham | 11 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 16 |
11. Brentford | 11 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 15 |
13. M. United | 11 | 15 |
14. West Ham United | 11 | 12 |
15. Leicester City | 11 | 10 |
16. Everton | 11 | 10 |
17. Ipswich Town | 11 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 7 |
19. Wolves | 11 | 6 |
20. Southampton | 11 | 4 |
Takımlar | O | P |
---|---|---|
1. Barcelona | 13 | 33 |
2. Real Madrid | 12 | 27 |
3. Atletico Madrid | 13 | 26 |
4. Villarreal | 12 | 24 |
5. Osasuna | 13 | 21 |
6. Athletic Bilbao | 13 | 20 |
7. Real Betis | 13 | 20 |
8. Real Sociedad | 13 | 18 |
9. Mallorca | 13 | 18 |
10. Girona | 13 | 18 |
11. Celta Vigo | 13 | 17 |
12. Rayo Vallecano | 12 | 16 |
13. Sevilla | 13 | 15 |
14. Leganes | 13 | 14 |
15. Deportivo Alaves | 13 | 13 |
16. Las Palmas | 13 | 12 |
17. Getafe | 13 | 10 |
18. Espanyol | 12 | 10 |
19. Real Valladolid | 13 | 9 |
20. Valencia | 11 | 7 |