banner52

banner78

Avrupa’nın ilk şarj edilebilir hibrit otomobili Sakarya’da üretildi

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin Sakarya’daki fabrikasında; Türkiye’de üretilen ilk Şarj Edilebilir Hibrit (PHEV) otomobil olan yeni nesil Toyota C-HR üretim hattında çıktı. Fabrikanın üretim hattında incelemelerde bulunan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, “Fabrikanın yıllık 280 bin araç üretim kapasitesi var, bunun çok büyük kısmı hibrit araçlara yönelik.” dedi.

TEKNOLOJİ 08.11.2023, 09:42
Avrupa’nın ilk şarj edilebilir hibrit otomobili Sakarya’da üretildi

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin Sakarya’daki fabrikasında; Türkiye’de üretilen ilk Şarj Edilebilir Hibrit (PHEV) otomobil olan yeni nesil Toyota C-HR üretim hattında çıktı. Fabrikanın üretim hattında incelemelerde bulunan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, “Fabrikanın yıllık 280 bin araç üretim kapasitesi var, bunun çok büyük kısmı hibrit araçlara yönelik.” dedi.

Bakan Kacır, 308 milyon avroluk yatırımla hayata geçirilen Toyota’nın Sakarya’daki fabrikasında yeni C-HR PHEV’in (Şarj Edilebilir Hibrit) Hattan Çıkış Töreni’ne katıldı. Fabrikanın üretim hattını ziyaret eden Kacır, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi (CEO) Erdoğan Şahin’den bilgi aldı.

YENİ NESİL YÜKSEK TEKNOLOJİ

Toyota’nın, Avrupa’da ilk kez şarj edilebilir hibrit araçlarını Türkiye’deki fabrikasında üretme kararı aldığını belirten Kacır, “Sayın Cumhurbaşkanımızın takdirleriyle, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak bu yatırımı teşvik ettik, destekledik ve nihayetinde ülkemize yeni nesil yüksek teknoloji araçların üretim alt yapısını Toyota ile birlikte kazandırmış olduk.” ifadelerini kullandı.

YILLIK 280 BİN ARAÇ ÜRETİMİ

Fabrikanın yıllık 280 bin araç üretim kapasitesi olduğuna dikkati çeken Kacır, “Bunun çok büyük kısmı hibrit araçlara yönelik, halihazırda değerlendiriliyor. Bu da aslında özellikle çevre dostu teknolojilere Türk otomotiv sanayinin geçişine Toyota’nın öncülük yapmasına vesile oluyor. Bundan da hakikaten mutluluk duyuyoruz.” dedi.

İHRACAT KABİLİYETİ ARTACAK

Kacır, otomotiv sanayisine ilişkin ana hedeflerinin başında, sanayinin özellikle elektrikli ve hibrit araçlara yönelik dönüşümünü gerçekleştirmek olduğunu kaydederek, “Böylelikle hem karbon nötr hedeflerimize erişme imkanımız olacak hem de Türkiye’nin sanayinin dönüşümünün lider ülkelerinden biri olmasını sağlama; böylece otomotiv sanayimizin yıllık 31 milyar doların üzerine çıkmış olan ihracat kabiliyetini daha ileri düzeylere taşıma fırsatımız olacak.” diye konuştu.

YATIRIMCILARA ÇAĞRIDA BULUNDU

Yatırımcılara çağrıda bulunan Kacır, “Bizim hem Toyota’ya hem tüm otomotiv üreticilerine, Türkiye’de faaliyet gösteren ya da Türkiye’de faaliyet gösterme planları yapan tüm üreticilere yatırımcılara çağrımız; Türkiye’ye güvenmeye devam etmeleri, Türkiye’ye yatırım yapmaları. Türkiye’ye güvenen ve Türkiye’ye yatırım yapan bugüne kadar her daim kazandı. Bundan sonra da kazanmaya devam edecek.” şeklinde konuştu.

YENİ NESİL ARAÇ ÜRETİM ÜSSÜ OLACAĞIZ

Bakan Kacır, şunları kaydetti: “Bu ülke sahip olduğu nitelikli insan kaynağı başta olmak üzere uluslararası pazarlara erişim, kuvvetli sanayi alt yapısı ve tedarik zinciriyle bu sektörün küresel üretim üssü olma yolunda bugüne kadar muazzam başarılar elde etti. Bundan sonra da Türkiye’miz yeni nesil araç üretim üssü olma yolunda ve yine batarya üretim üssü olma yolunda da inşallah bu çalışmalarımızla nice başarılara erişecek.”

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 20 Kasım 2024
İmsak 06:20
Güneş 07:48
Öğle 12:54
İkindi 15:28
Akşam 17:51
Yatsı 19:13
12
kapalı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 11 31
2. Fenerbahçe 11 26
3. Samsunspor 12 25
4. Eyüpspor 12 22
5. Beşiktaş 11 21
6. Göztepe 11 18
7. Sivasspor 12 17
8. Başakşehir 11 16
9. Kasımpasa 12 14
10. Konyaspor 12 14
11. Antalyaspor 12 14
12. Rizespor 11 13
13. Trabzonspor 11 12
14. Gaziantep FK 11 12
15. Kayserispor 11 12
16. Bodrumspor 12 11
17. Alanyaspor 11 10
18. Hatayspor 11 6
19. A.Demirspor 11 2
Takımlar O P
1. Kocaelispor 12 25
2. Bandırmaspor 12 24
3. Erzurumspor 12 22
4. Karagümrük 12 21
5. Igdir FK 12 21
6. Ankaragücü 12 19
7. Ahlatçı Çorum FK 12 19
8. Boluspor 12 18
9. Şanlıurfaspor 12 18
10. Manisa FK 12 17
11. Esenler Erokspor 12 17
12. Ümraniye 12 17
13. Pendikspor 12 17
14. Keçiörengücü 12 15
15. Gençlerbirliği 12 15
16. İstanbulspor 12 14
17. Amed Sportif 12 14
18. Sakaryaspor 12 13
19. Adanaspor 12 7
20. Yeni Malatyaspor 12 -3
Takımlar O P
1. Liverpool 11 28
2. M.City 11 23
3. Chelsea 11 19
4. Arsenal 11 19
5. Nottingham Forest 11 19
6. Brighton 11 19
7. Fulham 11 18
8. Newcastle 11 18
9. Aston Villa 11 18
10. Tottenham 11 16
11. Brentford 11 16
12. Bournemouth 11 15
13. M. United 11 15
14. West Ham United 11 12
15. Leicester City 11 10
16. Everton 11 10
17. Ipswich Town 11 8
18. Crystal Palace 11 7
19. Wolves 11 6
20. Southampton 11 4
Takımlar O P
1. Barcelona 13 33
2. Real Madrid 12 27
3. Atletico Madrid 13 26
4. Villarreal 12 24
5. Osasuna 13 21
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Real Betis 13 20
8. Real Sociedad 13 18
9. Mallorca 13 18
10. Girona 13 18
11. Celta Vigo 13 17
12. Rayo Vallecano 12 16
13. Sevilla 13 15
14. Leganes 13 14
15. Deportivo Alaves 13 13
16. Las Palmas 13 12
17. Getafe 13 10
18. Espanyol 12 10
19. Real Valladolid 13 9
20. Valencia 11 7