banner52

banner78

Bursa’nın Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi Açıklandı

Bursa’nın turizm alanında uluslararası cazibe merkezine dönüşmesi için Bursa Valiliği koordinasyonunda, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) tarafından Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği ve Bursa Büyükşehir Belediyesi işbirliğinde hazırlanan Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi, lansman toplantısıyla kamuoyuna duyuruldu.

YEREL YÖNETİMLER 15.06.2022, 13:59
Bursa’nın Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi Açıklandı

Tanıtım çalışmaları için kapsamlı yol haritasının kamuoyu ile paylaşıldığı toplantıda şehrin sloganı ‘Gelenekten Geleceğe Akan Şehir’ olarak belirlendi. Ekonomik, sosyal ve çevresel dengeler dikkate alınarak Bursa için belirlenen turizm tanıtım ve marka stratejisi ile turizmde sürdürülebilirliğinin sağlanması amaçlanıyor.

VALİ’DEN CUMALIKIZIK İÇİN ÖNEMLİ AÇIKLAMA

Lansman toplantısındaki konuşmasında UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan Cumalıkızık’ın, Dünya Turizm Örgütü tarafından başlatılan “En İyi Turizm Köyü” oylamasında açık ara önde olduğu müjdesini veren Bursa Valisi Yakup Canbolat, “Saymakla bitmeyecek değerlere sahip şehrimizde 2021’de konaklayan yabancı turist sayısı 170 bin 640 iken 2022’nin ilk 4 ayında 81 bin 230 olarak gerçekleşmiştir. Pandemiyi geride bırakmakla birlikte 2022’de turizm sektörü, ciddi bir ivme yakalayacaktır. 2022 Türk Dünyası Başkenti seçilen Bursa’mız tanınırlığını artırmıştır. 2 yılı aşkındır titizlikle sürdürülen Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi çalışmalarının neticelenmiş olması, oldukça önemli bir fırsattır. Bu çalışma, ilimizin hak ettiği noktaya gelmesinde önemli katkılar sağlayacaktır” dedi.

‘MOTİVASYONU YÜKSEK TUTMALIYIZ’

Çok farklı kültürlere, doğal güzelliklere ve tarihi mirasa sahip Bursa’nın turizm pastasından gereken payı alması için çalışmaların düzenli şekilde sürdüğünü belirten Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da “Şehir olarak çok büyük avantajlara sahibiz ama turizmle alakalı elde ettiklerimiz, Bursa için yeterli değil. Turizm, bir motivasyon meselesi ve şehrin paydaşlarının buna inanarak koordineli hareket etmesi çok önemli. Şehrimizin tanıtımı ve turizmde hak ettiği noktaya ulaşması için herkesin taşın altına elini koyması gerekiyor. Motivasyonumuzu yüksek tutarak, tüm zamanların en güzel şehri Bursa’nın turizm alanında gereken değeri bulacağına inanıyorum. Bu çalışmaya hep birlikte sahip çıkmamız gerektiğini düşünüyorum” diye konuştu.

‘ODAKLANMA PROBLEMİ AŞILACAK’

2019 yılından bu yana turizm ve tanıtım faaliyetlerinin profesyonel bir vizyon ve plan dahilinde hazırlandığını belirten BEBKA Genel Sekreteri Doç. Dr. M. Zeki Durak, “Şehrimiz tarih, kültür, doğa, sağlık, kış, gastronomi ve daha birçok turizm türünde sayısız değer barındırmaktadır. Bu değerlerin zenginliği, turizm tanıtımında odaklanma problemini de beraberinde getirmektedir. Tamamlanan ve kamuoyu ile paylaştığımız çalışmanın belki de en önemli çıktısı, bu tanıtım çalışmalarının daha odaklı ve planlı bir şekilde yürütülmesine zemin oluşturmasıdır” ifadelerini kullandı.

‘GÜÇLÜ BİR İMAJ ŞART’

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Üyesi Muhsin Koçaslan da “Kendini diğerlerinden ön plana çıkaran şehirler, bölgeler hızla zenginleşmekte, yüksek katma değerle refah seviyesi yüksek bir nitelik kazanmaktadırlar. Bursa’mızın da sahip olduğu sosyal, kültürel, tarihsel ve ekonomik değerlerin kendine has biçimde bütünleştirilerek pazarlanması ve güçlü bir imaja kavuşturulması oldukça önemli. Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi de bu açıdan stratejik önemde bir adım” dedi.

Açılış konuşmaları ile başlayan lansman etkinliği Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisinin hazırlık sürecini yürüten IMEANIT firmasının kurucusu ve Genel Müdürü Emrah Yücel ve şirketin Türkiye Direktörü Nazlı Kayı’nın sunumları ile devam etti. Yapılan sunumlarda şehir markalaşma süreçlerinin önemi ve Bursa için hazırlanan turizm tanıtım ve marka stratejisinin hazırlık süreci hakkında bilgi verildi. Stratejinin ildeki bütün paydaşların görüşlerine başvurularak katılımcı bir süreçle hazırlandığı vurgulandı.

5 TEMA BELİRLENDİ, SU KİMLİĞİNE VURGU YAPILDI

Tarih, doğa, sağlık, gastronomi ve spor temaları üzerine şehrin ‘su’ kimliğine vurgu yapılan; mottosu da ‘Gelenekten Geleceğe Akan Şehir’ olarak belirlenen Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi kapsamında mevcut durum analizi, Bursa değerler haritası, Türkiye genelinde bin kişiye, Bursa çapında bin kişiye ve Türkiye’ye gelen bin yabancı turiste Bursa konusunda algı anketi, 30 kanaat önderi ile birebir mülakat, turizm sektörünün bütün paydaşlarını kapsayan 8 tema çerçevesinde 100’den fazla katılımcı ile odak grup toplantıları, sosyal medya analizi, Bursa genelinde profesyonel fotoğraf çekimi, uluslararası kıyaslama, Bursa alt destinasyonlarının belirlenmesi, Bursa tur rotalarının oluşturulması, görsel tasarım ve iletişim kimliği oluşturulması, strateji, eylem planı ve yol haritası geliştirilmesi çalışmaları tamamlandı. Bursa’nın en detaylı turizm raporunu içeren Bursa Turizm Tanıtım ve Marka Stratejisi’nin detaylarına www.bursamarkalasiyor.com adresinden ulaşılabiliyor.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 21 Kasım 2024
İmsak 06:21
Güneş 07:49
Öğle 12:55
İkindi 15:27
Akşam 17:50
Yatsı 19:13
12
kapalı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 11 31
2. Fenerbahçe 11 26
3. Samsunspor 12 25
4. Eyüpspor 12 22
5. Beşiktaş 11 21
6. Göztepe 11 18
7. Sivasspor 12 17
8. Başakşehir 11 16
9. Kasımpasa 12 14
10. Konyaspor 12 14
11. Antalyaspor 12 14
12. Rizespor 11 13
13. Trabzonspor 11 12
14. Gaziantep FK 11 12
15. Kayserispor 11 12
16. Bodrumspor 12 11
17. Alanyaspor 11 10
18. Hatayspor 11 6
19. A.Demirspor 11 2
Takımlar O P
1. Kocaelispor 12 25
2. Bandırmaspor 12 24
3. Erzurumspor 12 22
4. Karagümrük 12 21
5. Igdir FK 12 21
6. Ankaragücü 12 19
7. Ahlatçı Çorum FK 12 19
8. Boluspor 12 18
9. Şanlıurfaspor 12 18
10. Manisa FK 12 17
11. Esenler Erokspor 12 17
12. Ümraniye 12 17
13. Pendikspor 12 17
14. Keçiörengücü 12 15
15. Gençlerbirliği 12 15
16. İstanbulspor 12 14
17. Amed Sportif 12 14
18. Sakaryaspor 12 13
19. Adanaspor 12 7
20. Yeni Malatyaspor 12 -3
Takımlar O P
1. Liverpool 11 28
2. M.City 11 23
3. Chelsea 11 19
4. Arsenal 11 19
5. Nottingham Forest 11 19
6. Brighton 11 19
7. Fulham 11 18
8. Newcastle 11 18
9. Aston Villa 11 18
10. Tottenham 11 16
11. Brentford 11 16
12. Bournemouth 11 15
13. M. United 11 15
14. West Ham United 11 12
15. Leicester City 11 10
16. Everton 11 10
17. Ipswich Town 11 8
18. Crystal Palace 11 7
19. Wolves 11 6
20. Southampton 11 4
Takımlar O P
1. Barcelona 13 33
2. Real Madrid 12 27
3. Atletico Madrid 13 26
4. Villarreal 12 24
5. Osasuna 13 21
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Real Betis 13 20
8. Real Sociedad 13 18
9. Mallorca 13 18
10. Girona 13 18
11. Celta Vigo 13 17
12. Rayo Vallecano 12 16
13. Sevilla 13 15
14. Leganes 13 14
15. Deportivo Alaves 13 13
16. Las Palmas 13 12
17. Getafe 13 10
18. Espanyol 12 10
19. Real Valladolid 13 9
20. Valencia 11 7