Nilüfer Kent Tiyatrosu Norveç’li yazar İbsen’in yazdığı Nora: Bir Bebek Evi oyunu Stef Smıth’in uyarlaması ile sahnelemeye başladı. Yönetmen ise Ebru Nihan Celkan. Yaz aylarında Ormandaki Kulübe’de Vur Yağmala Yeniden’in üçüncü bölümün yönetmeniydi.
Stef Smıth, İbsen’in yazdığı oyunu yeniden ele almış. 1879’da Nora’nın evi terk etmesini 1918, 1968 ve 2018’e uyarlıyor. Kadınların oy hakkı kazanması, kadının eş-çocuk ve ev üçgeninden kendi özgürlüğüne doğru yol almasını anlatıyor. Nora: Bir Bebek Evi başlığının altında “radikal bir yorum” olduğu özellikle belirtilmesi doğru mu? Kadının özgürlüğünü tercih etmesi kimin için radikal? (Bursa Devlet Tiyatrosu yıllar yıllar önce Kadıncıklar oyununu sahnelediğinde itiraz sesleri yükselmişti. Devlet Tiyatrosunun sahnesinde genelev kadınları anlatılıyor diye. Aynı yıllarda televizyonda kırmızı noktalı filmler gösteriliyordu.)
Nora: Bir Bebek Evi, radikal bir oyun değil.
Oyuncular: Adem Mülazim, Barış Ayas, Melisa İclâl Yamanarda, Mesut Özsoy, Pınar Hande Ağaoğlu, Zeynep Çelik Küreş. Üç kadın oyuncunun üç farklı Nora oynaması çok iyi bir düşünce. Böylece hikâye güçlendirilmiş.
Kostüm tasarımını yapan Meltem Çakmak’ın başarısından söz etmek lazım. Aynı şekilde oyunun başarısında ışık tasarımını yapan Cem Yılmazer’in payı büyük. Mikrofonda nefes alıp verme sesi duyulduğunda ışıkların sırayla kapanması çok etkiliydi.
Sahnenin bir kısmı ve birkaç koltuk kapatılarak çerçeve sahnenin etkisi ortadan kaldırılmış. Buraya kare biçiminde, dört kapılı ev-oda yapılarak oyun alanı oluşturulmuş. Tasarımcı Bedir Günsayar. Oyuncular bu alanın çevresinde oturuyor. Sahnenin arkasına seyirciler için alan ayrılmış. Bu tarz oyunlar Ayşe Selen Sahnesi’nde olurdu. Murat Daltaban, Nâzım Hikmet Sahnesi’nin imkânlarını zorlayarak farklı bir yöntem deniyor. Her şey Ormandaki Kulübe ile başladı.